A kilencedik .......

2017.05.22. 21:17

 

Eljött megérkezett:immáron kilencszer lesújtott a demokrácia kardja.Megbizonyosodtam jó kezekben van a világ rendje,egy letiltott vers okozta vesztem.Őszintén nyersen liberális eszméről mertem csendesen.....
Válaszom kedvenc versemmel,remélem nem tiltanak le tizedjére

Te meg a világ

Ember ,hogy ne légy csupaszon,
erőidre és terveidre
láthatatlan páncélt terítve
valaha még védelmet adtak
neked is a legfőbb hatalmak,
a hiúság és a haszon.

Most itt dideregsz csupaszon.
A hiúság, amiért megölted,
magával vitte az erődet,
s mert haszna nincs semmi igaznak,
ami maradt lelkedben,az csak
az érdektelen szánalom.

Én is így látok, csupaszon.
De nekem semmi az igazság:
járom a nagyobb érdek útját.
Csak az megváltó,aki használ!
Te nem mozdulsz? Nem is akarsz már
segíteni a barmokon?

Akkor mégse vagy rokonom.
Te!te kívül vagy a világon!
Nem is nevetsz a butaságon!
Nem is lázadsz ellene!-Ember,
most már tudom, hogy idegennel,
az undor és az unalom
magányával vitatkozom!

ki kellet volna oltanod rég
az életed,s hogy bírod még,
azért bírod csak bizonyára,
mert tudásod képmutatása
eddig megvédett utadon.

Vigyázz! Készítem ostorom:
mert gyenge vagy a hitre, tettre,
mert nem figyelsz az emberekre,
mert érdektelen vagy, beteg vagy,
mert igazság vagy szörnyeteg vagy
s számodra nem lesz irgalom!
Szabó Lőrinc

A bejegyzés trackback címe:

https://harcosh.blog.hu/api/trackback/id/tr912533209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása